Letošnje leto 2024 je prelomno leto za slovenski TikTok, sploh za blagovne znamke in ustvarjalce. Predvidoma 1. avgusta bo TikTok oglaševanje na voljo tudi v Sloveniji. Če te zanima, kateri oglasi bodo pri nas na voljo, katere cilje oglasov lahko izbiramo, komu bo oglaševanje prepovedano in kakšne smernice glede budgeta nam svetuje sam TikTok, beri naprej.
Blagovne znamke, ki so na to že pripravljene in imajo svojo prezenco na TikToku že zgrajeno, bodo seveda v prednosti. S prihodom TikTok oglaševanja v Slovenijo bo na platformo vstopilo tudi veliko podjetij, ki TikToka za svoj posel še ne uporabljajo. Ta bodo v slabši poziciji, ker vsebine na TikTok profilih še nimajo. Zato tudi niso vešči v tem, kako se na platformi sploh predstavljati, začeti pa bodo morali od začetka – brez dosedanje statistike, na podlagi katere bi ugotovili, kakšna vsebina zanje sploh deluje.
Ne glede na to, ali ste TikTok začetnik ali ne, pa je priporočljivo, da svoj denar (ali čas) vlagate v ustvarjalnost, dobre in zanimive zgodbe ter v ljudi, ki to področje obvladajo. TikTok in njegova publika namreč zahtevata povsem drugačen pristop, kot smo ga vajeni na drugih družbenih omrežjih. Če se ne prilagodimo, izpademo.

Tiktok napoveduje trende in jih seli na ostala družbena omrežja. Ker je platforma znana po kreativnosti, je pomembno ustvarjanje edinstvenih, inovativnih vsebin, ki vključujejo uporabnike. Z njimi podjetja preko svojih vsebin gradimo vezi, skupnost ter zaupanje, produktov in storitev pa načeloma ne prodajamo.
CILJI TIKTOK OGLAŠEVANJA V SLOVENIJI
TikTok oglaševanje bo v Sloveniji sprva dostopno v nekoliko okrnjeni verziji. Ob oblikovanju kampanj bomo lahko izbirali med temi cilji oglasov:
- Traffic (privabljanje prometa),
- Web Conversions (konverzije),
- Lead Generation (pridobivanje leadov),
- App Promotion (promocija aplikacije).
Nekoliko kasneje bi se jim naj pridružili še: - Reach (doseg),
- Video Views (ogledi video vsebine),
- Community Interaction (interakcija uporabnikov)
in drugi, a kaj več o tem v tem trenutku ni znano.

VRSTE TIKTOK OGLAŠEVANJA V SLOVENIJI
Na TikToku bomo lahko, vsaj sprva, objavljali 2 tipa oglasov: In-feed oglase in Spark oglase.
In-feed oglasi
To bodo oglasi z zvokom, ki prekrijejo cel zaslon. Uporabniku se bodo prikazali na “For You” strani, med skrolanjem po oglasih po odprtju TikTok aplikacije (For You page). Uporabnik jih bo lahko preskočil – obstaja tudi možnost, da se jih preskočiti ne da, a to pri nas, vsaj na začetku, še ne bo možno koristiti.
Načeloma ti oglasi ne bodo nič kaj drugačni od navadne organske vsebine. Seveda pa je odvisno od podjetij, v kolikšni meri bodo poskrbeli, da se bodo njihovi oglasi zlili z ostalo vsebino.
In-feed oglasi bodo lahko dolgi 60 sekund, dodali pa jim bomo lahko CTA (call to action) oz. poziv k akciji. Na oglase bo možno dodati tudi obrazce za pridobivanje kontaktov (Lead Form) in posebne sličice s CTA (Display Cards).
Spark Ads
Spark Ads so oglasi, ki spominjajo na boostane objave, ki jih poznamo npr. na Instagramu (sponzorirane objave). To pomeni, da nam ni potrebno ustvariti povsem novega oglasa in kreative, ampak lahko svojo obstoječo vsebino, ki smo jo že predhodno objavili na TikTok, sponzoriramo.
Tudi ti oglasi bodo prikazani na feedu uporabnika (na For You page). Njihov cilj ob tem ne bo obisk naše spletne strani, ampak povečanje engagementa uporabnikov v povezavi s konkretno vsebino, ki jo oglašujemo preko svojega TikTok profila.

OSTALE NASTAVITVE OGLASOV
Budget
TikTok priporoča, da se nastavi dnevni budget na ravni Ad Setov, ki naj bo 10-20-kratnik pričakovane vrednosti CPA. Na TikToku trdijo, da bomo s tako vrednostjo budgeta lažje dosegli, da se bo aplikacija naučila kako, komu in kdaj prikazovati oglase. Tak princip že poznamo od Meta oglaševanja. Najprej so oglasi v “learning” fazi, tj. faza učenja, preko strojnega učenja pa platforma prične oglas optimizirati in pridobivati konverzije.
Ciljanje občinstva
Tudi na TikToku bomo nastavljali ciljno publiko, za katero želimo, da se ji oglas prikazuje. Targetirali bomo lahko glede na lokacijo in demografijo ter interese, ustvarjali bomo lahko lastne ciljne skupine iz pridobljenih kontaktov ali obiskovalcev ciljne strani in se lotili remarketinga. Možno bo celo ustvarjati “lookalike” občinstva, kot to počnemo pri Meta oglaševanju.
DODATNI NASVETI
- Pri ustvarjanju oglasov imejmo še vedno v mislih, da ustvarjamo tiktok in ne video, ki kriči, da je oglas.
- Tudi tukaj bodimo pozorni na izbiro in uporabo ključnih besed.
- Začnimo z nižjim budgetom, ki ga povečujemo glede na učinkovitost oglasa in več denarja namenimo tistim oglasom, ki najboljše performajo.
- Sledimo rezultatom, redno spremljajmo statistiko in optimizirajmo oglase.
Na platformi pa ne bo oglaševanje dovoljeno popolnoma vsem podjetjem. Medtem ko bo večini podjetjem TikTok oglaševanje dovoljeno, bo oglaševanje drugim dovoljeno pogojno, spet tretjim pa celo prepovedno. Dovoljenje oglaševanja je odvisno od panoge, v kateri podjetje posluje.

TikTok Advertising Guidelines
Spodaj najdeš seznam prepovedanih in pogojno dovoljenih kategorij za oglaševanje. Več o pravilih TikTok oglaševanja lahko preveriš na njihovi uradni spletni strani tukaj.
Prepovedano oglaševanje za:
| Kategorija | Opis |
|---|---|
| Alkoholne pijače | Oglasi, ki promovirajo alkoholne pijače, klube/naročniške storitve, komplete za izdelavo alkohola ali sponzorirane dogodke z alkoholom. |
| Finančne storitve | Oglasi, ki promovirajo vrednostne papirje, druge tržne finančne produkte, popravila kreditov, P2P posojila, posojila do plače, kompleksne investicijske produkte, sheme za obogatitev, piramidne sheme. |
| Igre na srečo | Oglasi, ki promovirajo loterije, bingo, poker ali simulirane igre na srečo, ali igralnice. |
| Hujšanje | Oglasi, ki promovirajo hujšanje/uravnavanje teže, storitve ali izdelke za postenje. |
| Kozmetični postopki | Invazivni kozmetični postopki, kot so rinoplastika, polnila in mikrodermoabrazija. |
| Zmenkarske storitve | Oglasi, ki promovirajo nezvestobo, mednarodne neveste ali zmenke z velikimi starostnimi razlikami. |
Pogojno dovoljeno oglaševanje za:
| Kategorija | Opis |
|---|---|
| Zmenkarske aplikacije ali storitve | Oglasi, ki promovirajo aplikacije za zmenke ali storitve, osredotočene na generiranje povezav med ljudmi, ki so zainteresirani za romantična, priložnostna razmerja ali prijateljstva, morajo biti namenjeni 18+. |
| Fantasy športi in dnevni fantasy športi | Oglasi za fantasy športne igre so dovoljeni ob izrecnem dovoljenju TikToka in skladnosti z vsemi veljavnimi zakoni in predpisi. |
| Finančne storitve | Oglasi, ki se nanašajo na izmenjavo, upravljanje ali investiranje sredstev (fiat ali virtualnih), morajo biti skladni z vsemi veljavnimi zakoni, predpisi in industrijskimi zahtevami. |
| Pravniške storitve | Oglasi za pravne storitve (odvetniške pisarne, neodvisni odvetniki) morajo ciljati na 18+ uporabnike in biti skladni z vsemi veljavnimi zakoni in predpisi. |
| Mediji in zabava | Oglasi za filme, TV-oddaje ali igre ne smejo vsebovati vulgarnega jezika ali surovega jezika, spolno sugestivnega jezika ali namigovanj, grafičnih nasilnih ali šokantnih vsebin ali uporabe drog. |
| Varnost otrok | Oglasi za izdelke ali storitve, ki so specifično namenjeni mladoletnikom, kot so igrače in oblačila, so omejeni in morajo ciljati samo na odrasle uporabnike, stare 18 let in več. |
| Farmacevtski izdelki, zdravstveni izdelki, zdravila | Oglasi za farmacevtske izdelke, zdravstvene izdelke in zdravila morajo ciljati 18+ uporabnike in biti skladni z lokalnimi zakoni ciljne države. |
| Nagrade za nakupovanje | Oglasi, ki promovirajo nagrade za nakupovanje, ki jih proaktivno iščejo uporabniki, morajo ciljati 18+. |
| Stavne storitve | Oglasi za stavne storitve so dovoljeni ob izrecnem dovoljenju TikToka in skladnosti z vsemi veljavnimi zakoni in predpisi. |
Če nisi prepričan, da je TikTok zate prava platforma, po kateri lahko dosežeš svojo ciljno publiko, te vabim, da preveriš prispevek Marketinški kanali: Kako izbrati prave?
